Udsalg
Forårspris kr. 100,-
Klik & køb
Stacks Image 913_44
Stacks Image 27
Stacks Image 913_29
Stacks Image 31
Regler (de originale)

DogsHit regler

Her finder du de originale DogsHit·regler – som du kan supplere med nogle af de alternative regler, du finder her på hjemmesiden.

Spillets idé
At lufte sin Hund i nabolaget ‘DogsHit’ fra HOME (sweet home) og komme først ind i PARK’en med indgang fra flisen med DogsHit-skiltet i spillerens farve.

»I nabolaget DogsHit gælder det nemlig om at være den bedste og hurtigste Hundelufter (HL). Næsten alle kneb gælder for at komme først – se reglerne, som selvfølgelig kaldes for dog’trinen!«

Klar til start (kridt poterne)
Start: Hver spiller placerer sin Hund & HL på hver sit farvede HOME-felt.
Husk lige at gi’ din Hund et navn, ikke :)

»Vi kaldet det et HOME-felt i stedet for et HJEM-felt, fordi DogsHit-­nabolaget er meget internationalt med hunde af mange forskellige racer og sjove navne!«

Ved 2 spillere:
Spilles diagonalt mod hinanden med hver to sæt Hund & HL: Rød-Gul mod Grøn-Blå.

Ved 3 spillere:
Vælges spillepladen til 3 spillere. Spillere flytter direkte fra grøn 5 (DogsHit Boulevard) til den blå DogsHit-flise (flise = felt) og evt. videre. DogsHit Boulevard er altså ét stort felt.

Ved 4 spillere:
Hver spiller placerer sin Hund & HL på et HOME-felt med samme farve. Shit, det’ smart, ikke ;)?

Vinderen (DogsHit Champ)
Vinder, mine damer, herrer og 4-benede venner, er den spiller, som først får sin Hund & HL, via flisen med DogsHit-skiltet, ind i parken med samme farve som spillerens hjem. Man behøver ikke slå det præcise antal øjne for at komme i mål.

DogsHit’s 10-punkts Dog’trin
1: Spillerne slår på skift med 2 terninger og skiftes til at flytte Hund & HL fremad i urets retning.
2: Hund & HL kan ‘slås ind’ (i spil) på fliserne: 2+4+5, Hund også på flise 6 (hundehuset).
3: En spiller kan vælge at flytte sin Hund svarende til den ene ternings øjne og HL til den anden ternings øjne – el. flytte enten Hund el. HL, først den ene ternings øjne (mellemlanding), så den anden ternings øjne – og måske slå en el. flere modstandere (Hund el. HL) hjem – el. måske uheldigvis sig selv!
Note: Begge terninger skal bruges (hvis muligt), også selvom spillerens egen brik el. egne brikker (Hund og/el. HL) slås hjem ved brug af første og/el. anden terning! Se også § 8/9. Hundelort og DogsHit
4: Hunde·lorten: Lander en HL på en 💩, må HL straks tilbage til sit HOME (og få vasket skoene). Hund bli’r stående på flisen, sniffer, og venter til sin tur. Der kan godt stå flere hunde på samme flise, hvor de har helle, og altså ikke kan blive slået hjem.
5: DogsHit·flisen: En Hund, som lander på en DogsHit-flise (indgang til en park) må løbe (springe) videre til næste DogsHit-flise, men må også vælge at blive på flisen (og snuse el. løfte ben). Spilleren har altså frit valg – stop og snus el. løb til næste.

At slå eller blive slået hjem (§ 6-10)
6: Lander en spiller med sin brik (Hund el. HL) på en flise med en modspillers brik, slås modspillerens brik hjem (også i en mellemlanding). Undtaget på hundelort·flisen, hvor hunde har helle, el. hvis modstanderen har oprettet en blokade.
7: Har en spiller placeret sin Hund & HL på samme flise (blokade), kan de ikke slås hjem, og heller ikke overhales. En modspiller, som ellers iflg. sit slag burde lande på el. flytte forbi, slås selv hjem. Grrrrr-øv!
8: Kan en spiller ikke flytte den ene af sine brikker (Hund el. HL) uden at slå sig selv hjem, må spilleren flytte den anden brik, el. lade sig slå hjem, frivilligt el. ufrivilligt. Se note til § 3.
9: Kan en spiller slet ikke flytte én af sine to brikker uden at slå enten Hund og/el. HL hjem, så er det bare grrrrr-øv og hjem med Hund og/el. HL. Ja, det er et hundeliv – pib, knur, gø, bjæf!
10: Slår en spiller sig ind (fra sit home) på en af sine hjem-fliser, hvor der står en modstanders brik, så bli’r modstanderens brik slået hjem, med mindre modstanderen har oprettet en blokade (Hund & HL på samme felt), så kan spilleren ikke flytte sin brik ud, og skal, hvis muligt, flytte sin anden brik – også selvom den bliver slået hjem. Grrrrr-vuf-vuf-øv.

Se også de mange alternative regler her på DogsHit.dk

Eks. på nogle af de alternative regler:
Rokade-reglen: Du kender måske rokade-reglen fra Skak, hvor du må bytte placering af dit Tårn og din Konge. Rokade–reglen i DogsHit findes i to varianter. Fælles for de to varianter er, at de begge gælder, hvis en spiller slår to ens terninger (det sker ca. hver 6. gang), og at rokaden skal foretages før spilleren rykker sine brikker terningernes øjne.

Variant 1: Rokade med egne brikker . Spilleren må rokere, dvs. bytte placering af sin Hund & Hundelufter.

Variant 2: Rokade med en anden spillers brikker (den knurre-sjove). I variant to må spilleren vælge en af sine to brikker (Hund el. HL) og bytte med en af modspillernes brikker (Hund el. HL).

Ryste-reglen: Hunde ryster sig bl.a. for at komme af med en masse energi, anspændthed el. simpelthen bare for at tørre sig. Hvis den næste spiller i rækken slår præcis det samme terningkast som den forrige – mister spilleren sin tur, og spillet går videre til næste spiller. Så husk at ryste terningerne grundigt.

På DogsHit.dk kan I finde mange flere alternative regler, bl.a. reglerne: Lige-ulige, 3-terning, Kødben, Lille-Meyer, Ludo’wich, Fredagsslik, Hundehus, Kortspil, Kabale, Fredagsbar, Pakkespil, To omgange, Rokade – og meget mere.

Se turneringsregler her: Turneringsregler.
Se FAQ (ofte stillede spørgsmål) her: FAQ

Eftermiddags·hygge
Hygge i sengen
Pause·hygge
Vand·resistent
Stacks Image 941
Socialt samvær
Hygge på bænken
Hygge med venner
Taberen henter slik